סעיף
א :
אין נשיאת כפים אלא בשחרית ומוסף ובנעילה ביום שיש בו נעילה כמו בי"ה אבל לא במנחה משום דשכיחא שכרות באותה שעה שמא יהא הכהן שכור וגזרו במנחה של תענית אטו מנחת שאר ימים אבל בתענית שאין בו נעילה הואיל ותפלת מנחה סמוך לשקיעת החמה היא דומה לתפלת נעילה ואינה מתחלפת במנחה של שאר ימים הלכך יש בה נשיאת כפים
הגה:
והמנהג שלנו כבר נתבאר לעיל סי' קכ"ח) :עץ אר"ז
מנהגנו לשאת כפים במנחה של תענית כיון שאין חשש לשכרות, כדעת השולחן ערוך, ועיין בסעיף הבא.