ונהגו לאסור אפילו כלי פשתן, ואפילו בכיבוס שלנו, בין ללבוש בין לכבס ולהניח. ואין להקל בדבר, כיון שנהגו. וכל שכן דאפשר דמדינא נמי אסור, שהרי יש מי שכתב דכיבוס שלנו קרי (גיהוץ) לשל בני בבל, שאין מתלבנים יפה, לפי שמימיהם הם עכורים, שאינה ארץ הרים וגבעות כארץ ישראל. וכיבוס של שאר ארצות, אפשר שהוא ככיבוס של ארץ ישראל ואסור.
ועוד, יש מי שפירש דגיהוץ היינו מים ואפר, או נתר ובורית, וכיבוס היינו במים לבד. ובזמן הזה אין מכבסים במים לבד, ונמצא שכל כיבוס של זמן הזה הוי גיהוץ, ואסור מדינא אפילו בכלי פשתן ללובשן מיהא.
א. מדין התלמוד אין להסתפר או לכבס בשבוע שחל בו תשעה באב בלבד. אך רוב עם ישראל נהג להחמיר. והספרדים נוהגים כדברי הרמ"א בסעיף ד, שאין להסתפר מי"ז בתמוז, ואין לכבס מראש חודש אב. ועדות המזרח נוהגים כדין התלמוד בענין זה.
ב. בכלל איסור הכיבוס, אמרו חכמי ישראל שאין ללבוש בגדים מכובסים, וכן אין להשתמש במצעים מכובסים או במגבות מכובסות. אך בראש חודש עצמו מותר לספרדים ללבוש בגד נקי, אך אין לכבס.
מי שרוצה שיהיו לו בגדים נוספים, ילבש אותם לפני ראש חודש לפחות שעתיים, שכל הערמה היא דבר פסול.
ג. לכבוד שבת יש ללבוש בגדים נקיים ומותר להחליף למגבות נקיות.
ד. אדם שאם לא יחליף לבנים וגרביים, עלול לסבול מפטריות יכול להחליף. ויש מקילים להחליף, למי שמזיע הרבה.
ה. אשה הצריכה לעשות הפסק טהרה, מותר לה להחליף לבגדים ומצעים לבנים נקיים. ואם אין לה בגדים נקיים, מותר לה לכבס לשם כך, שלא אסרו חכמים במקום מצוה.
ו. מי שהגיעו אליו אורחים, מותר לו להציע להם מצעים נקיים, ולתת להם מגבות נקיות.
ז. אין לכבס בגדים בימים אלה גם על ידי גוי. אך מותר לתת לגוי לכבס לפני ראש חודש אב, אף אם הוא מכבס בימים אלה.