סעיף
א :
בעשרת ימי תשובה אומר: "המלך הקדוש", "המלך המשפט". ואם טעה או שהוא מסופק, אם הוא ב"המלך הקדוש" – חוזר לראש. ואם הוא ב"המלך המשפט", אם נזכר קודם שעקר רגליו, חוזר לברכת "השיבה", ואומר משם ואילך על הסדר. ואם לא נזכר עד שעקר רגליו (עיין לעיל סוף סימן קי"ז) , חוזר לראש (ועיין לעיל סימן קי"ח) :
עץ אר"ז
א. ראה מה שכתב אאמו"ר בעץ ארז (ח"ד עמ' 183 - 201), שלדעת הגאונים מי שטעה ולא אמר "המלך הקדוש" אינו חייב לחזור. וכן פסקו רבים מקדמוני ישראל. אולם על כל פנים כיון שלא מעט מחכמי הראשונים אמרו שחייב לחזור, אין איסור לחזור, ואין בכך ברכה שאינה צריכה.
ב. בברכת "השיבה שופטינו", כיון שאנחנו מזכירים מלכות בחתימה "מלך אוהב צדקה ומשפט", מי שלא אמר "המלך המשפט" לא יחזור על הברכה. ובדין זה הסכימו רוב חכמי ישראל שאין לעשות כדעת השו"ע.