סעיף
ב :
יש מי שאומר דכיון דהדלקה עושה מצוה צריך שיתן שמן בנר כדי שיעור קודם הדלקה אבל אם בירך והדליק ואח"כ הוסיף שמן עד כדי שיעור לא יצא ידי חובתו:
עץ אר"ז
כלומר, כיון שברגע שסיים להדליק כבר קיים את המצוה, אם בזמן שהדליק המצוה לא היתה כתקנה - צריך לכבות ולהדליק שוב בברכה. ויש שתמה על השו"ע שכתב זאת בלשון "יש מי שאומר" שמשמע ממנה שזו דעת יחיד, והרי הדין הזה הוא פשט דברי חז"ל שאמרו "אי נמי לשיעורה"! אך השו"ע כתב זאת בלשון זו, מפני שלא מצא מי שמתייחס לדין זה, אע"פ שנראה שאין חולק בדבר.