סעיף
ד :
עץ אר"ז
א. עיין במה שכתבנו לעיל סימן תרעב ס"ב.
ב. השמן שנשאר בבקבוק לא נאסר, גם אם אמר עליו שהוא מיועד לחנוכה. אלא רק השמן שהיה בכוסיות של החנוכיה.
ג. אם השמן שנותר בחנוכיה התערב בשמן אחר, ואין בשמן האחר פי שישים מהשמן שנותר בחנוכיה, אע"פ שכתב השו"ע שיש מי שאומר שאין להוסיף עליו שמן אחר כדי לבטל אותו, מפני ש"אין מבטלין איסור לכתחילה", כתב הט"ז שאין זה הלכה, שהרי ביורה דעה סימן צט ס"ו פסק שמותר להוסיף. ולכן יש להקל בכך.