שולחן ערוך

  • אורח חיים - סימן תרצו
    דין הספד ותענית ועשיית מלאכה בפורים
סעיף ח :
מותר לישא אשה בפורים:
הגה:
בין בי"ד בין בט"ו וכ"ש שמותר לעשות פדיון הבן (תוס' פ"ק דמ"ק) ומה שנהגו ללבוש פרצופים בפורים וגבר לובש שמלת אשה ואשה כלי גבר אין איסור בדבר מאחר שאין מכוונים אלא לשמחה בעלמא וכן בלבישת כלאים דרבנן וי"א דאסור אבל המנהג כסברא הראשונה וכן בני אדם החוטפים זה מזה דרך שמחה אין בזה משום לא תגזול ונהגו כך ובלבד שלא יעשו דבר שלא כהוגן על פי טובי העיר (תשובת מהר"י מינץ סימן י"ז):
נלקח מתוך:מוסדות תיקון המידות
עץ אר"ז

א. אע"פ שפסק השו"ע שאין איסור לשאת אשה בפורים, להלכה אסור לשאת אשה בפורים. שאין מערבין שמחה בשמחה, ופורים הוא יום משתה ושמחה ככתוב במגילה. וכן כתב הפר"ח. אך פדיון הבן שיש לו זמן קבוע מהתורה, עושים בפורים.

ב. אין לאיש להתחפש לאשה, ואין לאשה להתחפש לאיש. שהרי התורה אמרה: "לא יהיה כלי גבר על אשה, ולא ילבש גבר שמלת אשה". ולא הותרו איסורי תורה, ואף לא איסורי דרבנן, משום שמחת פורים. וביחוד שהדבר גורם לפריצה נוספת בצניעות, נוסף על הפרצות הגדולות בימינו.

ג. יש להזהר שלא לפגוע מתוך השמחה ביהודי אחר, וכל שכן בתלמידי חכמים, ולא לצחוק על יהודי, אם הוא עלול להפגע מכך.