כ"ח אייר תשס"ה

שאלה: מעמד יום ירושלים

יום ירושלים מעמדו יורד מדחי אל דחי. האם נבון לאמר שמהבחינה המעשית 2 סיבות לכך:
א.שהיום לא נקבע כיום פגרה
ב. שלא קבעו ליום זה שום מאכל בניגוד לכל החגים כולל יום העצמאות שזכה ל"מנגל"

תשובה:

ל´ נחום היקר הי"ו
לא מעמדו של יום ירושלים יורד מ´דחי אל דחי´(כדבריך) אלא מעמדנו אנו כבני הדור הזה. התהליכים האחרונים שהתרחשו בזירה המדינית היו כפולים. מאחורי מסווה של שאיפה לפתרון מדיני, הוסתרה באופן מקיאבלי מגמה אחרת לגמרי, והיא: חילון החברה הישראלית. מה הפלא שירושלים עיר הקודש, מרכז הקודש וסמל הקודש לדורותיו הייתה הראשונה לשלם מחיר מגמה פסולה זו?! היש להזכיר שכאשר עלו לשלטון בשנים האחרונות לעיתים מנהיגים המזוהים עם הימין (אם בכלל יש עדיין דבר כזה בארצנו) הלשון הציורית בה בחרו כדי לציין זאת הייתה: ´ירושלים נצחה את תל-אביב?!
אבל הקודש אינו ניתן לנצחון, ובודאי לא בעמנו, עם ישראל, שכל חייו סובבים סביב הקודש, ולכן גם יום ירושלים ישאר לנצח ביטוי לנס של הקב"ה לדורנו. ואף אם כל העולם ינסה להתכחש לנס זה, לא ניכנע, ונמשיך להודות לה´ על ניסיו, אף אם נישאר בודדים זמן מה. בסופו של דבר האמת האלהית תנצח.
בברכת יום שחרור עיר הקודש שמח (שאלה מתוך אתר כיפה)