כ"א אב התשפ"ד

שאלה: הפרכות לדברי ראש הישיבה הר' אליהו'זייני.

מזועזע מדברי ראש הישיבה. שכן זו כפירה איומה בתורה, ופשע נורא ועוון קשה לומר שכולם חייבים להתגייס, כי לא זו בלבד שהתורה פוטרת את כל מי שהוא

ירא ורך הלבב מלצאת למלחמה, אלא למעשה התורה ממש מצווה על כל מי שהינו ירא ורך לבב לא לצאת למלחמה - בין במלחמת מצווה ובין במלחמת חובה, ללא שום חילוק - ובעצם התורה נותנת פתח לכתחילה לכל מי שקשה לו נפשית או רוחנית להתגייס- שלא להתגייס. התורה מבינה ללבו ומצווה עליו לא לצאת למלחמה! - כדי לא לגרום נזק.

היא לא מגנה אותו ולא מבקרת אותו ולא אומרת שהוא חוטא בכך חס ושלום - כך שהעוון והפשע הוא כפול, גם מעצם דברי הכפירה על כך שכולם חייבים להתגייס על פי התורה, וגם בדברי הבלע והגנאי על מי שלא מתגייס.

מעבר לכך, ישנו פשע מוסרי ורוחני נוסף והוא- להחטיא אנשים. מי ששולח אנשים לצבא בזמן שאין מצב של פיקוח נפש גמור, ממש מחטיא אותם ומכשיל אותם ושולח אותם למותם הרוחני כי בצבא מתקלקלים באופן וודאי. זה איסור תןרה חמור של ייהרג ובעל יעבור להתגייס לצבא כשאין בכך פיקוח נפש מיידי וודאי.

 

תשובה:

ליעקב ליאון המעוות,
אינני מכירך ואינני יודע מי אתה, אבל אשיבך דוקא משום כך בגלל דבריך הבלתי נסבלים.
קודם כל המדור הזה מוקדש לשאלות ולא לחירופים ולגידופים שב'שאלתך' הראשונה ועוד יותר באחרונות שיתכן שאשקול גם את פירסומן! אבל הירגע, אינני מופתע מדברי נבלה אלה, האופייניים כל כך לאנשים כמוך ולדומים להם, ואפילו הייתי רגיל לשמוע אותם יום יום כאשר הייתי מתגורר בתוכם ולצדם!
וחשוב מאד שהצבור הרחב יכיר רשעות אנשים כמוך, ולכן אני מפרסם בפעם הראשונה דברים קשים כאלה.
במדור הזה אין אנחנו מפרסמים שמות של שואלים כדי לשמור על פרטיותם ועל צניעותם, אבל לגבי פושעים כמוך לא רק שאין כל מקום לשמור על פרטיות, אלא יש אפילו חובה הלכתית לפרסם את חנופתם כדאיתא ביומא (פו:), ע"ש, כי אתה אפיקורוס בזוי ושפל. אתה פונה לראש ישיבה ואומר עליו שהוא כופר?! אז דינך נקבע כבר בסנהדרין (צט:).
נוסף לכך הנך עם הארץ גמור, ומי שלימדך תורה הוא חייב כי הוא גידל פושע ורשע כמוך! 
ואף דינך ברור: אם תעמוד בסכנה של אוייבי ישראל אין שום חובה להצילך!
לך ערב חודש אלול לחזור בתשובה לפני שתעמוד בדין בשמיים!