י"ד תשרי התשפ"ה

שאלה: אושפיזין חדשים

שלום כבוד הרב,
ראיתי התייחסות מרב מסויים שאמר שמנהג האושפיזין מקבל משמעות חדשה השנה עם המלחמה וש"כדאי להזמין בכל יום גם קדוש שנהרג במלחמה וגם חטוף שיחזור בעזרת השם בקרוב."
מה דעת הרב על הנושא ?
תודה מראש.

תשובה:

שלום עליך י' היקר הי"ו,
אין איש בריא מאתנו שיכול בימים אלה לשכוח את כל הקדושים שמסרו נפשם על קדושת ה' בהגנה על עמנו וכלנו מלאים תקווה ותפילה שיצליח צה"ל בס"ד להציל את שארית החטופים שעדיין אסורים בכלא של חיות טרף יש"ו.
יחד עם זה רעיון כזה הוא רעיון עוועים של מי שאין לו כל מושג במשמעות ה'אושפיזין', כי לא את זכר אישיות דמות המופת אנו מזמינים, אלא את אלה שהקב"ה העלה אותם למדרגה של מרכבה לשכינתו ברמה הלאומית וההיסטורית. במעלתם המטאפיזית העליונה הזו הם משמשים ככלי השפעה לכל מהלך החיים וההיסטוריה על כל המציאות. לכן לא מציבים על ידם נפטרים, אפילו אם מתו על קידוש ה'. הלא היש חכם גדול כרבי עקיבא שמסר את עצמו על קידוש ה'? לא. ובכל זאת מעולם לא עלה על דעת חכם להציע אותו כאושפיזין!
נוסף לכך, בחג שהוא כולו רק שמחה, ואף יסוד השמחה לכל שאר החגים, להכניס בו צער ואבלות הוא רעיון הזוי שיצא מפי אנשים שפיספסו לגמרי את תוכן התורה! 
לצד זה אם דבר מוטל עלינו הוא לא לשכוח לרגע להתפלל עבור כל חיילינו שבקו ראשון והלוחמים באופן בלתי פוסק. לזה מקום גדול מאד  ומתאים ביותר להפטרה של יום ראשון של סוכות. החשוב יותר הוא קודם כל החיים בכל המובנים של מושג זה.
חג שמח לך ולכל עם ישראל ובראש לכל חיילינו הי"ו בכל אשר הולכים!